Novin cell logo big

دسترسی به خدمات رایتل در سراسر نقاط ایران


رایتل برای نخستین بار در کشور با برقراری رومینگ ملی و همکاری اپراتورهای داخلی (همراه اول   و ایرانسل) موفق به تکمیل پوشش سراسری در تمامی جاده‌ها و شهرهای ایران شده است.رومینگ ملی خدمتی است که با استفاده از آن، مشترکین رایتل می‌توانند از خدمات پایه شامل تماس صوتی، پیامک و اینترنت همراه سایر اپراتورها در مناطق خارج از پوشش‌دهی رایتل استفاده نمایند. بدین ترتیب مشترکین رایتل از بیشترین پوشش شبکه تلفن همراه در کشور برخوردار می شوند.در حالت رومینگ، کیفیت ارائه خدمات به مشترکین رایتل، مطابق سطح کیفیت خدمات اپراتور میزبان خواهد بود. بنابراین، سرویس اینترنت دریافتی در این مناطق نیز مطابق ویژگی‌های اینترنت GPRS/EDGE (نسل دوم) می باشد.

نحوه فعالسازی رومینگ ملی رایتل

مشترکان سیم کارت های رایتل از این پس می توانند هرجا که لازم باشد با مراجعه به بخش تنظیمات آنتن گوشی که معمولا تحت عنوان Mobile Network یا Sim Network در گوشی ها وجود دارد "حالت شبکه "         را روی Dual Mode و یا روی WCDMA / GSM قراردهند . بدین ترتیب هرجا که 3G پوشش مناسبی نداشته باشد گوشی همراه ،به صورت اتوماتیک به شبکه GSM وصل می شود و از آنجا که رایتل شبکه GSM ندارد پس گوشی به شبکه GSM همراه اول یا ایرانسل متصل می گردد.

همچنین می توان با جستجوی شبکه در قسمت Network Search و یا Operator Search آنتن اپراتور مورد نظر را پیدا کرد و به آن وصل شد.

در گوشی های دو سیم کارت هم باید تنظیمات شبکه اپراتورها برای هر سیم کارت به صورت جداگانه انجام شود.

 icon001  icon002  icon003  icon009
 icon005  icon006  icon007  icon008